مقالات

از این پس هیچ کودکی معلول به دنیا نمی آید

از این پس هیچ کودکی معلول به دنیا نمی آید

دکتر “آندرزابرگ”، متخصص کلینیک دانشگاهی “دودی لوند” سوئد در سال 1980 میلادی موفق به کشفی شد که شگفتی علم پزشکی را به دنبال داشت. وی در آزمایش های مختلفی که بر روی رشد و نمو جنین ها و دوقلوها انجام
داد موفق به کشف بزرگی شد. وی اعلام کرد که با کمک مایع “آمنیوتیک” که در رحم مادر قرار دارد می توان تشخیص داد که جنین در چه وضعیتی قرار داشته و در صورتی هر کدام از دوقلوها به بیماری ژنتیکی مبتلا شده است، می توان به کمک آزمایش این بیماری را تشخیص
داده و جنین بیمار را از بین برد در نتیجه از این پس شاهد تولد نوزادی با نقص ژنتیکی جسمی (همانند اندام های غیر طبیعی) و یا نقص روانی نخواهیم بود و این کشف، کمک بزرگی به بشریت داشته است.

دکتر آندرز آبرگ اولین بار دستگاه بازشناسی خود را بر روی یک زن باردار به نام جولیا امتحان کرد. جولیا دوقلو باردار بوده و در یکی از بیمارستان های معلولین سوئد بستری شده بود. دکتر توانست تشخیص دهد که یکی از جنین ها معلول است لذا این
جنین را حذف کرد تا جنین دیگر به صورت طبیعی رشد کند. این دستگاه از دقت بالایی برخوردار است به گونه ای که هم می تواند طرز کار تمام سازواره های جنین، رشد و نمو آن ها را تشخیص دهد و هم این که قادر به تشخیص روز و ساعت وضع حمل هم خواهد بود.

نوشته های مشابه

استفاده از دستگاه بازشناسی:

در استفاده از این دستگاه لازم است ذکر چند مورد اهمیت دارد:

1- این آزمایش را در شرایط فعلی می توان بر روی زنان بالا 35 سال انجام داد.

2- به منظور تشخیص دقیق باید حتما مایع داخل رحم را در هفته هفدهم بارداری مورد آزمایش قرار داد.

3- حدود 5 هفته زمان لازم است تا آزمایش انجام شود و زمانی که مادر دوران 6 ماهگی باردرای را طی می کند، می تواند از سالم یا بیمار بودن جنین مطمئن شود.  در این زمان باید برای از بین بردن جنین ناقص اقدام کرد.

از بین بردن جنین بیمار:

همان گونه که بیان کردیم باید بلافاصله بعد از اطمینان از بیمار بودن جنین، نسبت به از بین بردن آن اقدام کرد. که بهترین زمان برای این منظور، هفته بیست و چهارم بارداری است. دکتر آندرز به صورت زیر عمل می کند:

1- ابتدا باید محل دقیق قرار گرفتن نوزاد  در رحم را تشخیص داد.

2- سپس به کمک یک انژکسیون یا رگ گشا، قلب جنین از کار می افتد در نتیجه جنین خواهد مرد.

3- در این روش نیازی به بیرون آوردن جنین بیمار نیست بلکه در کنار جنین سالم باقی خواهد ماند. 

در زمان زایمان ابتدا با جنین مرده را از رحم خارج می کنند و با توجه به این که جفت مسیر رحم را مسدود کرده است لذا نوزاد با سزراین به دنیا می آید.


برای افزودن دیدگاه باید شوید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا