بیماری

دندان کنده شده

دندان کنده شده

دندان کنده شده

شرح بیماری: در بیشتر مواقع تصادفات و ورزش‎های پرجنب ‎و جوش باعث کنده ‎شدن دندان‎ها به خصوص دندان ‎های پیشین می‎شوند. دندان کنده ‎شده را بلافاصله سر جای خود بگذارید و به دندانپزشک
مراجعه کنید. در دو ساعت اول پس از حادثه امکان کاشت دندان نزدیک 90% است. دندان‎های شکسته را نمی‎توان دوباره کاشت. اگر کودک به دلیلی مانند افتادن، دندان شیری خود را از دست بدهد، نیازی به کاشت دندان ندارد. زیرا دندان‎های دائمی جای آن‎ها را خواهند گرفت.
در صورت که دندانی از شما کنده یا شل شد باید فورا به دندانپزشک یا اورژانس مراجعه نمایید. اگر دندان کودکی کنده شود باید از نظر سلامت دهان و لثه بررسی شود.
علائم بیماری: کنده یا شل شدن دندان

نوشته های مشابه


علائم بیماری :

کنده شدن دندان
شل شدن دندان


درمان های خانگی دندان کنده شده :

بعد از تصادف، سریعا دندان کنده ‎شده را سر جایش قرار دهید، یا حداقل تا رسیدن به دندانپزشک آن را در شرایطی نگهداری کنید که خشک نشود.
برای این کار، دندان کنده‎ شده را از قسمت تاج آن گرفته و در یک لیوان آب بیندازید اما نباید زیر شیر آب قرار دهید. به قسمت ریشه دندان دست نزنید.
دندان را در حفره خود قرار دهید یا آن را زیر زبان و یا گوشه دهان نگهدارید. همچنین می‎توانید دندان را در یک لیوان شیر یا بزاق دهان بگذارید.
اگر کودک، دندان شیری خود را از دست بدهد، باید دهانش را شستشو داده و یک قطعه گاز استریل روی حفره دندان بگذارید. از کودک بخواهید گاز را با فشار نگه دارد.
در قرار دادن دندان در حفره آن باید مراقب باشید که دندان بلعیده نشود یا داخل حنجره نپرد.
از دستکش یک بار مصرف استفاده کنید یا دستان خود را خوب بشویید.تاج دندان را محکم گرفته و در حفره آن با فشار قرار دهید، حتی اگر حفره خونریزی کند. دندان را با یک انگشت یا یک قطعه گاز در محلش نگهدارید. سپس برای درمان به اورژانس مراجعه فرمایید.


بیماری های مرتبط

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا