طب سنتی و درمان

روش‌های درمانی طب سنتی علیه کرونا

این روزها دیگر کسی نیست که بیماری کرونا را نشناسد. مدتی است که این بیماری زندگی همه مردم در سراسر جهان را تحت الشعاع قرار داده و دستخوش تغییرات عمده ای کرده است. از محققان گرفته تا افراد عادی، زمان زیادی را صرف جستجو و یافتن روش هایی برای درمان یا بهبود علائم بیماری کرونا  می‌نمایند. در این بین، روش های درمانی طب سنتی علیه کرونا نیز در کنار سایر روش ها مورد توجه عده بسیاری قرار گرفته است. آیا تاکنون درباره این روش ها چیزی شنیده‌اید و آیا روش‌های درمانی طب سنتی علیه کرونا جوابگو هستند؟

جالب است بدانید چندان بی تأثیر هم نیستند. در ادامه برای آشنایی بیشتر با این روش‌ها با ما همراه باشید.

طب سنتی علیه کرونا

شاید با خود فکر کنید که مگر امکان دارد درمان‌های سنتی در مقابل این ویروس خطرناک مؤثر باشند؟ درمان‌های سنتی عموماً با استفاده از گیاهان دارویی انجام می‌شوند و به همین علت، گیاهان مختلف همیشه منبع تحقیقات پزشکی بوده‌اند. با اینکه هنوز درمان قطعی برای این ویروس یافت نشده است، اما طبق نظر متخصصان، استفاده از طب سنتی  علیه کرونا می‌تواند تأثیرگذار باشد.

برای مثال در نوعی بیماری ویروسی از دارویی بر پایه اسید شیمشیک برای درمان استفاده می‌شود که منبع آن، برخی گیاهان هستند. همین طور گیاهانی مانند انیسون ستاره‌ای، شیرین بیان و سیر تأثیر خود را در زمینه بیماری‌های حاد تنفسی ثابت کرده‌اند. همچنین در طی همه‌گیری کرونا کاهش چشمگیری در منطقه پکن مشاهده شد که دلیل آن استفاده از طب سنتی چینی بوده است. بنابراین استفاده از گیاهان دارویی که خاصیت ضد ویروسی دارند می‌تواند نقش چشمگیری در کنترل بیماری کرونا داشته باشد و همچنین کمک چشمگیری در کاهش هزینه‌های درمانی بیماری کرونا خواهد بود.

طب سنتی یکی از قدیمی‌ترین آموزه‌های پزشکی است که در سراسر جهان بسیار ارزشمند است. یکی از رویکردهای درمانی این طب بر پایه چهار طبع بدن شامل صفرا، خون، بلغم و سودا است. توجه به این طب می‌تواند به استفاده از گیاهان برای درمان عفونت‌های تنفسی و بیماری کرونا کمک بزرگی کند.

روش‌های درمانی طب سنتی برای کرونا

استفاده از خواص گیاهانی که در قالب روش های زیر به شرح آن ها می‌پردازیم، با از بهره گیری از کتب قدیمی و معتبر طب ایرانی و تحقیق در مورد گیاهان مؤثر در بیماری‌های تنفسی ارائه شده‌اند. این گیاهان در مواردی مانند آنفولانزا، بیماری‌های ریوی، قلبی، کلیوی و سیستم ایمنی بدن مؤثر هستند.

·میوه آملا یا انگور فرنگی هندی

این میوه علاوه بر استفاده خوراکی مانند درست کردن مربا، در مقابله با برخی بیماری ها هم تأثیر چشمگیری دارد. میوه آملا به‌عنوان یک دارو برای بیماری‌های قلبی شناخته می‌شود که در درمان بیماری‌های قلبی و عروقی کمک بزرگی است.  این میوه همچنین از بروز عفونت‌ها جلوگیری می‌کند و بنابراین برای تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار مفید است. انگور فرنگی هندی در مقابل ویروس‌هایی مانند ویروس HIV نیز خوب عمل کرده است. آملا از التهاب‌های باکتریایی ریوی جلوگیری می‌کند به همین منظور می‌تواند در درمان گیاهی کرونا مؤثر باشد.

خرید آنلاین آمله

آملا میوه ای موثر در طب سنتی علیه کرونا
آملا میوه ای موثر در طب سنتی علیه کرونا

 

·کاسنی

کاسنی یک گیاه علفی است که در سر تا سر جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد. این گیاه هم به خاطر خاصیت دارویی و هم به‌عنوان افزودنی در غذاها استفاده می‌شود. تمام قسمت‌های این گیاه از جمله ریشه، کیسه‌های هوایی و دانه‌ها به‌دلیل خاصیت دارویی آن استفاده می‌شوند. این گیاه در درمان بیماری‌های کلیوی بسیار مشهور بوده و امتحان خود را پس داده است. همچنین به‌ عنوان تقویت کننده در بیماری‌های قلبی استفاده می‌شود. علاوه بر این کاسنی برای جلوگیری از عفونت‌ها نیز مفید است. تحقیقات نشان داده است که کاسنی در تقویت سیستم ایمنی بدن اثر بالقوه‌ای دارد و می‌تواند در طب سنتی علیه کرونا بسیار مورد توجه باشد.

خرید آنلاین عصاره خوراکی کاسنی

· میخک

جوانه‌های گل میخک برای کاربرد در پزشکی و آشپزی مناسب هستند. میخک در طب سنتی به‌عنوان تقویت کننده سیستم قلبی و عروقی مورد استفاده قرار می‌گیرد. برخی متخصصین بر این باورند که این گل باعث افزایش خون رسانی به قلب و مغز می‌شود. همچنین این گیاه در درمان سرفه‌های مزمن، نفس تنگی و تپش قلب مؤثر است. ترکیبات موجود در این گیاه باعث کاهش تکثیر ویروس می‌شوند و از آسیب حاد آنها به کلیه جلوگیری می‌کنند.

خرید آنلاین میخک خشک شده

گل میخک خاصیت ضد ویروسی اش را در مقابل آنفولانزا نوع A نشان داده است. همچنین میخک اثرات های تعدیل کننده‌ای بر عملکرد ماکروفاژها و گلبول‌های سفید خون که بر اثر التهاب یا استرس آسیب دیده‌اند، دارد. این گل از التهابات حاد جلوگیری می‌کند و برای کاهش و بهبود عوارض ثانویه ویروس کرونا در بدن مورد توجه قرار گرفته‌است.

·گل سرخ

گل سرخ یکی دیگر از کاندیداهای مهم درمان گیاهی کرونا به شمار می رود. این گل معتدل کننده بدن است و اثرات آن تقریباً تمام بدن را شامل می‌شوند. گل سرخ باعث دفع خلط آبکی و غیر طبیعی از بدن می‌شود و از آن جهت که این خلط مستعد ایجاد عفونت است، گل سرخ برای ریه‌ها مفید می‌باشد. مواردی هم گزارش شده است که این گل می‌تواند باعث کاهش درجه تب‌های عفونی شود. همچنین تحقیقات آزمایشگاهی نشان می‌دهند که گل سرخ در مقابل ویروس ایدز(HIV) عملکرد خوبی داشته است. همچنین گل سرخ در بیماری های قلبی اثرات ضد اسپاسم دارد.

گل سرخ عنصری بی نظیر در طب سنتی علیه کرونا
گل سرخ عنصری بی نظیر در طب سنتی علیه کرونا

·شنبلیله

دانه‌های شنبلیله به‌ دلیل طبع گرمی که دارند در طب سنتی به‌عنوان داروی تقویت کننده برای ریه استفاده می‌شوند. همچنین باعث فعالیت‌های مولکولی در مخاط ریه می‌شود که به دفع طبع بلغمی کمک می‌کند و باعث بهبود پیدا کردن ریه‌ها می‌شود. به همین دلیل گمان می رود به درمان سنتی کرونا کمک چشمگیری کند.

خرید آنلاین شنبلیله خشک شده

خرید آنلاین عرق شنبلیله

همچنین شنبلیله خاصیت ضد التهابی دارد. محققان طی برخی تحقیقات متوجه شده اند که استفاده از این گیاه در درمان فیبروز ریوی مؤثر بوده است. همچنین مطالعات زیادی نشان داده‌اند که شنبلیله در محافظت از قلب نقش چشمگیری ایفا می‌کند و برای قلب مفید است. این گیاه می‌تواند برای بهبود طحال و تیموس استفاده شود و یک تقویت کننده ایمنی بدن محسوب می‌شود.

·سیر

سیر یکی از مشهورترین گیاهان دارویی است. این گیاه به قدری شگفت انگیز است که دائماً خواص جدیدی از آن در درمان و بهبود بیماری ها کشف می‌شود و این امر، این نوید را می‌دهد که ممکن است طب سنتی علیه کرونا پیروز شود. سیر نقش مهمی در پیشگیری از عفونت‌ها دارد. این گیاه خاصیت رقیق کنندگی خون را دارد و برای مدیریت و کنترل بیماری‌های قلبی مفید است. مطالعات روی سیر از خواص اعجاب انگیز ضد ویروسی این گیاه خبر داده‌اند و همچنین پیش‌بینی می‌شود که این گیاه در درمان فیبروز ریوی مؤثر باشد.

خرید آنلاین عصاره خوراکی سیر

تاثیر شگفت انگیز سیر در طب سنتی علیه کرونا
تاثیر شگفت انگیز سیر در طب سنتی علیه کرونا

سخن آخر

روش های درمانی طب سنتی با فرهنگ ما ایرانیان عجین می باشد. از آن جا که این طب، اثرات مفید و مؤثر خود را در پیشگیری، درمان و بهبود بسیاری از مشکلات و بیماری های جسمی به اثبات رسانده ، به نظر می‌رسد که بتواند در کنترل بیماری کرونا دستاوردهای چشم گیری را برای علم پزشکی به همراه داشته باشد. تحقیقات انجام شده و تجارب به دست آمده در این زمینه، تنها در طول همین مدت پیدایش ویروس نوظهور کرونا نشان داده‌ است که  طب سنتی علیه کرونا می‌تواند به خوبی مؤثر باشد.لیکن همانند سایر روش های درمانی، ضروری است زیر نظر متخصصین و همراه با طب مدرن جهت کنترل بیماری کرونا مورد استفاده قرار گیرد.

 

منبع :https://www.frontiersin.org

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا