بیماری

سفید شدن مو

سفید شدن مو

سفیدی مو
جلوگیری از سفید شدن بی موقع مو
اگر چه سفید شدن مو، یک امر طبیعی است ولی گاها به صورت زودرس رخ می دهد. موهای سر ابتدا کمرنگ شده و بعد سفید می شود. سفید شدن زودرس مو به دلیل عواملی است که رنگدانه های موجود در ریشه و ساقه مو را از بین برده و یا این که تغذیه مو را دچار اختلال و نارسایی می کند.

  • برخی از دانشمندان بیولوژی معتقد هستند که باید به دنبال عواملی بود که در دوران پیری منجر به از بین رفتن رنگدانه ها می شود.
  •  برای مثال بیماری 65 ساله که به خونریزی شدید معده مبتلا بود تحت بررسی قرار گرفت. زمانی، بیمار در اثر خونریزی شدید وارد اغما شد و در آن زمان 2 لیتر خون برای نجاتش تزریق شد. بعد که بیمار به هوش آمد دیده شد که موهای سفید او خاکستری
    شده است در نتیجه به این نتیجه رسیدیم که علت سفید شدن مو، نرسیدن مواد کافی به مو است.
  •    مسمومیت های مزمن از طریق دستگاه گوارش هم منجر به سفیدی مو می شوند. که منجر به از بین رفتن مواد در رنگدانه های مو می شود.
  •    بیماری هایی من جمله سل، دیابت، مالاریا، کم خونی، سرطان و حساسیت که این عوامل نیز ویتامین ها ای ریشه و ساقه مو را از بین می برند.
  •     استفاده از غذاهای محرک همانند قهوه، خردل سفید و…منجر به سفیدی زودرس می شوند. تحقیقات نشان داده است استفاده از این مواد در حیوان، منجر به کاهش میزان ویتامین های B   می شود. این ویتامین ها مسئول نگهداری از رنگدانه های مو هستند.

درمان های خانگی سفید شدن مو :

نوشته های مشابه

جلوگیری از سفیدی زودرس مو:

قبل از هر چیز به فکر اعصاب خود باشید زیرا شوک های عصبی، ناراحتی و.. نقش مهمی در سفید شدن موها دارند. به فکر تندرستی خود باشید. غذای سالم مصرف کنید تا مواد مورد نیاز موها شامل ویتامین های B ، آهن، ید، مس و اسیدهای آمینه تامین گردد. استفاده از شیر، لبنیات مصرف روزانه یک قاشق غذاخوری روغن مایع نباتی حذف روغن های حیوانی و مواد قندی مصرف روزانه عسل مصرف آب میوه و میوه به ویژه سیب

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا