بیماری

جسم خارجی در چشم

جسم خارجی در چشم

جسم خارجی در چشم

شرح بیماری:
ورود جسم خارجی در چشم موجب قرمزی، آب‎ ریزش و تاری دید می‎گردد. در صورتی که جسم خارجی به کوچکی مژه یا گرد و خاک باشد، می‎توان با ریزش اشک و چشمک زدن آن را خارج کرد و در صورتی که روی سفیدی چشم باشد، باید توسط خودتان یا دیگری خارج شود.
هشدار: اگر جسمی در چشم فرو رود یا روی قرنیه باشد، یا همزمان با کارهایی مانند چکش‎کاری، جوشکاری و کارهای مشابه داخل چشم شود، یا جسم وارد شده به آسانی خارج نشود و یا اگر با وجود خارج کردن جسم هنوز احساس درد، قرمزی، تاری دید و ترس از نور دارید، حتما به پزشک مراجعه
نمایید.
علائم بیماری: وجود جسم خارجی در چشم، قرمزی و درد چشم، تاری دید

نوشته های مشابه


علائم بیماری :

وجود جسم خارجی در چشم
تاری دید
قرمزی چشم
درد چشم


درمان های خانگی جسم خارجی در چشم :

از مالش چشم بپرهیزید. در صورتی که لنز دارید، آن را بیرون بیاورید. به دقت دستان خود را بشویید.
در صورت وجود جسم خارجی روی سفیدی چشم، با آب این قسمت را شستشو دهید، ولی اگر با شستشو خارج نشود، تلاش کنید به کمک وسط یک تکه دستمال تمیز و مرطوب، آن را بردارید.
برای خارج کردن جسم خارجی، روند زیر را دنبال نمایید:
باید در نور کافی قرار گرفته و پلک زیری را به سمت پایین بکشید، سپس به بالا و راست و چپ نگاه کنید تا جسم وارد شده را بیابید، سپس همین کار را با پلک بالا تکرار کنید.
برای بیرون آوردن جسم خارجی از چشم شخص دیگر، ابتدا حوله‎ای روی شانه‎اش بگذارید، تا آب ریخته شده را جذب نماید، سپس از او بخواهید که سرش را به سمت چشم مبتلا خم کند اکنون آب را به گونه‎ای از گوشه داخلی وارد چشم کنید که از گوشه خارجی آن خارج شود. اگر قصد انجام این کار را برای خودتان دارید، یک لیوان کوچک آب یا محلول شستشوی چشم  را به کار ببرید. چشم باید باز نگه داشته شود، سر خود را عقب ببرید، لبه لیوان را به زیر کاسه چشم تکیه داده و آب را به داخل چشم بریزید تا از گوشه خارجی آن بیرون برود.


بیماری های مرتبط

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا