مقالات

شیره سفید یا همان طلای زرد

شیره سفید یا همان طلای زرد

شیره سفید یا همان طلای زرد

شیره سفید یکی از بهترین و مغذی ترین عصاره های به دست آمده از میوه می باشد. این مایع غلیظ که از آب انگور بدست می آید، حاوی مقادیر فراوانی آهن، روی، کلسیم، منیزیم، ویتامین A ،B و C
است. شیره سفید حاوی مقدار زیادی کالری و قند می باشد، که از این رو آن را به یکی از بهترین گزینه ها برای صبحانه تبدیل می کند.

خواص شیره سفید

معمولا به دلیل طبع گرم و انرژی فراوانی که شیره سفید دارد، آن را در پاییز و زمستان مصرف کرده و به عنوان ماده ای مقوی برای کودکان استفاده می کنند. طبع گرم شیره، آن را نسبت به خوراکی هایی که دارای طبع
سرد هستند، در اولویت مصرف در هرم غذایی قرار می دهد. زیرا که خوراکی هایی با طبع گرم احتمال تشنج، صرع، ام اس و بیماری های مربوط به مغز و اعصاب را بهبود بخشیده و از روند پیش روی آن ها، جلوگیری به عمل می آورند. همچنین شیره سفید باعث تسریع تولید گلبول های قرمز
شده و از این جهت برای بیمارانی که به تازگی مورد عمل جراحی قرار گرفته اند و یا زنان باردار، بسیار مناسب است. علاوه بر این موارد، شیره سفید برای تسکین درد های روماتیسمی، وریدی و شریانی نیز استفاده می گردد.

نوشته های مشابه

از شیره سفید نیز مانند شیره سیاه، برای رفع ضعف عمومی و بیماری های عصبی استفاده می شود. علاوه بر آن از ترکیب شیره سفید و مواد دیگری مانند گل ختمی، بادام و… می تواند دارو هایی برای رفع بیماری های مختلف استفاده کرد.

 شرح برخی از ترکیبات مفید با شیره سفید :

  • برای
    تقویت قوای جسمانی
    باید شیره سفید را با شیر گاو و مقدار کمی پودر بادام مخلوط کرده و از این ترکیب به میزان 2 الی 3 لیوان در طول روز میل کنید.
  • ترکیب شیره با کمی پودر زعفران در
    رفع ناراحتی های روحی، غضب و ضعف اعصاب بسیار مفید است.
  • مخلوط شیره سفید و نمک برای
    رفع جوش های چرکی. برا این کار این دو ماده را با یکدیگر مخلوط کرده و آن را بر روی پوست بمالید.
  • ترکیب شیره سفید و سرکه انگور برای
    درمان زردی استفاده می گردد.
  • مخلوط پخته شده گل ختمی و شیره انگور، برای
    درمان آبسه
    و دمل به کار می رود.

یکی از تفاوت های عمده میان شیره سفید و شیره سیاه انگور، در میزان غلظت و زمان نگهداری آن می باشد. شیره سفید دارای غلظت بسیار زیاد و مدت زمان ماندگی طولانی تری نسبت به شیره سیاه است.


 


برای افزودن دیدگاه باید شوید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا