مقالات

معجزه ای به نام گلاب

معجزه ای به نام گلاب

گلاب در فرهنگ سنتی

نام گلاب در باورهای مذهبی بسیار دیده شده است و بیشتر نیز در خصوص کاشان از آن استفاده شده است. 

تاریخ قمصر با پرورش گلاب بسیار ترکیب شده است اما امروزه گلاب گیری تنها مربوط به قمصر نبوده و وارد نیاسر نیز شده است اما هنوز هم گلاب قمصر حرف اول را می زند.

نوشته های مشابه

گلاب کاشان حتی در ادبیات نیز رسوب کرده است. شاعران در شعر های خود گلاب را به معشوق تشبیه کرده اند. در حدود یک قرن گذشته از گلاب در آیین های مذهبی نیز استفاده می شد و بر روی دسته های سینه زنی برای اباعبدالله
الحسین ریخته می شد. 

هر ساله کعبه را با گلاب شستشو می دهند

تقطیر مجدد گلاب سبب به وجود آمدن گلاب دو آتشه است. در صورتی که مجدداً گلاب دو آتشه تقطیر شود گلاب غلیظی تهیه می شود که برای عطر و ادکلن مورد استفاده قرار می گیرد. محصول عرق گلاب سبب می شود که PH خون
به سمت قلیایی پیش برود.

از طرفی نیز برای مصارف درمانی بسیار عالی است. استفاده از آن دندان درد را بهبود می دهد و سبب می شود که پوسیدگی دندان تسکین یابد. 

اثرات مفید گلاب بر روی پوست بدن

 

مهم ترین مزیتی که برای گلاب می توان در نظر گرفته لطافت و جوانی پوست صورت و بدن است. در نظر داشته باشید که پوست های خشک و حساس اغلب دچار مشکل هستند و گلاب برای این پوست ها بسیار عالی است.  افرادی که
از محصولات ارایشی شیمیایی استفاده می کنند می توانند از گلاب برای پاک کردن پوست خود استفاده کنند. 

استفاده دیگر محصول عرق گلاب سبب تازگی پوست می شود. شما می توانید پس از حمام از گلاب استفاده کنید و اسانسی که در گلاب وجود دارد به سرعت جذب پوست می شود و سبب می شود که گردش خون بهتر شود. پوست را شاداب
می کند. 

گلاب دارای خواص ضد عفونی کننده است و پوست را آبدار را می کند و مو را نیز تقویت می کند. 

برای رفع جوش های بدن بسیار عالی است و اگر محصول عرق گلاب به همراه جوش شیرین ترکیب شود می تواند بسیار عالی باشد. استفاده از گلاب باید به صورت متناوب باشد. 

این خمیر باید به مدت حداقل یک ساعت بر روی جوش ها قرار بگیرد. شما می توانید با استفاده از قطره چکان گلاب را بر روی پوست خود بچکانید. 

سایر خواص درمانی گلاب

 

 

 زنانی که دچار میل جنسی کم هستند با استفاده از اسانس گلاب می توانند بهبود یابند. از محصول عرق گلاب در قدیم نیز استفاده می شده است و در بین رومیان بسیار مرسوم بوده است. 

خاصیت ضد عفونی محصول عرق گلاب سبب می شود که چشم ها را بتوان با ان شستشو داد. 

دقت کنید گلابی که قرار است به چشم برخورد کند باید استریل باشد. برای از بین بردن خستگی بسیار عالی است و شما می توانید مقداری از آن را پشت پلک خود بمالید

می دانیم که قیمت اسانس رز بسیار گران است و این امر سبب شده است که بسیار از محصولات آرایشی و بهداشتی محصول عرق گلاب را به صورت غیر طبیعی به فروش برسانند.

این اسانس در بازار به صورت تقلبی نیز وجود دارد که میزان خاصیت ان بسیار کمتر است. 

در نظر داشته باشید که برای بیماری های گوارشی بسیار عالی است و اسهال را برطرف می سازد. برای دردهای روماتیسمی عالی است و سبب می شود که بیماری های تنفسی و گلو درد رفع شود. 

افرادی که دچار درد قلب و معده هستند می توانند با استفاده از گلاب خود را درمان کنند. این محصول استرس را دور می کند. 

افرادی که دچار گرما زدگی هستند باید گلاب را به همراه یخ مصرف کنند. 

افرادی که دچار خونریزی سینه و گلو هستند می توانند از این محصول استفاده کنند. 

در نظر داشته باشید که گلاب ناراحتی سینه را بر طرف می سازد و سبب می شود که فرد به بیهوشی دچار نشود. سبب تقویت بدن می شود و برای حواس باطنی بسیار عالی است. 

افرادی که دچار سر درد هستند با استفاده از این محصول در فضای آلوده و یا شنیدن سر و صدا می توانند گلاب را ببویند و به آرامش کامل برسند. 

فضیلت گلاب و گل سرخ از نظر معصومین (ع)

نقل از حضرت رسول اکرم (ص): “ریختن گلاب بر روی صورت سبب می شود که آب صورت زیاد شود و پریشانی و استرس از بین برود.”

در حدیث دیگر فرمودند: هر شخصی که در طول روز بر روی صورت خود گلاب بمالد بدحالی و پریشان حالی او از بین می رود و اگر گلاب را بر روی دست و دست ها بمالد حمد خدا بگوید و صلوات بر محمد و آل محمد بفرستد”

نقل از حضرت صادق (ع):هر شخصی که در روز اول ماه رمضان یک کف دست گلاب بر روی صورت خود بریزد آن را بدون پریشانی سر می کند و اگر بر سر خود گلاب بریزد یک سال پریشانی را از خود دور می کند و به صورت ذات الجنب
ایمن می شود

سندی معتبر از حضرت علی (ع):

رسول اکرم (ص) دو کف دست از گل سرخ پر کردند و به من عطا کردند و چون به مشام خود نزدیک بردند، فرمودند، این گل بهترین گل در بهشت محسوب می شود.

 


برای افزودن دیدگاه باید شوید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا