مقالات

تدابیر طب سنتی در پوکی استخوان

تدابیر طب سنتی در پوکی استخوان

 

 

نوشته های مشابه

تدابیر طب سنتی در پوکی استخوان

مصرف برخی از مواد غذایی سبب کاهش و جلوگیری از پوکی استخوان می­شود. ازجمله می­توان به شیر، ماست، کشک، ریشه زردچوبه، گزنه، رازیانه، سنجد، سیب و شیر بادام اشاره کرد.

افراد سردمزاج باید در مصرف لبنیات دقت کنند. زیرا به دلیل سردمزاجی این افراد کلسیم موجود در لبنیات به‌خوبی جذب نمی­شود به همین دلیل باید همراه با برخی افزودنی‌ها مصرف شود. شیر به‌هیچ‌عنوان
نباید سرد مصرف شود زیرا منجر به تأخیر در هضم غذا در معده و فساد غذا می­شود که در پوکی استخوان بی‌تأثیر نیست. به همین دلیل بهتر است شیر به‌صورت ولرم و با مخلوطی از عسل مصرف شود تا سردی شیر بر روی افراد سردمزاج خنثی شود.

زمان صحیح برای مصرف ماست به‌منظور جذب کلسیم آن، حداقل دو ساعت قبل یا بعد از غذا است. ماست بهتر است همراه با آویشن، نعناع و پونه مصرف شود. خوردن ماست بلافاصله قبل یا بعد از غذا موجب
فساد غذا و سوء هاضمه می­شود.

کشک از منابع با ارزش کلسیم است و برای افرادی که مستعد پوکی استخوان هستند توصیه می­شود. بهتر است برای جذب حداکثری کلسیم موجود در کشک، همراه با پونه مصرف شود.

رازیانه دارای مقادیر قابل قبول استروژن است بنابراین مصرف روزانه جوشانده تخم این گیاه به این دلیل باعث پیشگیری از پوکی استخوان می­شود.

سنجد به دلیل دارا بودن روی، مس، کروم و منیزیم در جلوگیری از پوکی استخوان موثر است. پودر سنجد به همراه شیر منبع غنی از کلسیم را درست می­کند که به افراد توصیه می­شود.

سیب به دلیل ترکیب آنتی اکسیدان­هایی مانند پلی­فنول و فلاونوئیدها باعث سالم ماندن استخوان فرد می­شود.

گزنه دارای خواص ضد درد مفاصل است و جوشانده آن برای پیشگیری از پوکی استخوان توصیه می­شود.

ریشه زردچوبه به دو صورت قابل استفاده است. یا به صورت مالیدن بر روی اندام­ها برای بهبود درد مفاصل و یا به صورت خوارکی.

شیربادام نیز حاوی مقادیر با ارزشی از کلسیم است. حدود 10 عدد بادارم را یک شب خیسانده و روز بعد پوست کنده و با آب مخلوط کنید. ترکیب پوره مانندی حاصل می­شود که می­توان با مقداری عسل و
دارچین مخلطو کرد و پس از صاف کردن از آن نوشید.

آلو مانند سیب حاوی پلی­فنول­ها و نوعی آنتی اکسیدان است که موثر در بهبود درد استخوان و جلوگیری از پوکی آن است. همین­طور به دلیل دارا بودن مس، منبع غذایی مفیدی برای تقویت استخوان­هاست.

 

 

 

 


برای افزودن دیدگاه باید شوید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا