اعمال یداوی

عضله‌ی سینه ای بزرگ

عضله‌ی سینه ای بزرگ

نام علمی :
Pectoralis Major

عضله‌ی سینه ای بزرگ          
Pectoralis Major

بررسی
عضله سینه ای بزرگ خود به سه بخش تقسیم می شود، که با توجه به محل اتصالشان نام‌گذاری می گردند: ترقوه ای، جناغی و سینه ای. برخی از تارهای این عضله به غضروف قوس قفسه‌ی سینه متصل می شوند. تارهای هر قسمت به جهات مختلف کشیده می شوند. این عضله از سه مفصل عبور می کند:
ترقوه ای-جناغی، آخرمی-ترقوه ای و گلونوئید-بازویی. عضله‌ی سینه ای بزرگ، نقش مهمی در وضعیت شکلی بدن دارد؛ مخصوصاً در مورد وضعیت سر به جلو. وجود ترایگرپوینت در عضله‌ی سینه ای بزرگ، معمولا باعث به وجود آمدن ناهنجاری در وضعیت سر به جلو می شود.

نوشته های مشابه

این عضله ها لبه های شانه را به جلو کشیده و باعث به وجود آمدن شانه های گرد می شوند، که این وضعیت باعث میگردد، سر به جلو آورده شود. باید در نظر داشت که اگر مشکل عضله سینه ای بزرگ رفع نگردد ، اصلاح این وضعیت به ندرت با موفقیت انجام می گیرد؛ حتی اگر زمان زیادی
روی آن کار شود.
محل چسبندگی

  • از قسمت پایین و داخلی، بخش ترقوه ای، به نیمه‌ی میانی ترقوه بخش های جناغی و سینه ای به سطح قدامی تنه‌ی جناغ و غضروف های اولین تا ششمین دنده، بخش شکمی، محل چسبندگی غضروف عضله‌ی مایل خارجی.
  • از قسمت بالا و خارجی به لبه‌ی خارجی حفره‌ی دو سر بازویی.

عمل

  • نزدیک کننده، خم کننده و چرخش دهنده‌ی داخلی بازو.

مناطقی که درد احساس می شود

  • در سینه و قسمت قدامی سینه، روی قسمت قدامی شانه، قسمت داخلی سطح بخش بالایی بازو، روی قسمت داخلی ساعد درست زیر آرنج و در انگشتان وسط و انگشتری.

درمان دستی

برای درمان ابتدا باید بیمار به پشت بخوابد و درمانگر در کنار شانه‌ی او بایستید. سپس عضله‌ی سینه ای بزرگ را از بخش میانی دقیقا ناحیه ای نزدیک به استخوان بازو را، با  کمک انگشت شست و سه انگشت دیگر بگیرد و محکم فشار آورد و صبر کند
تا عضله رها گردد. باید به همین ترتیب، قسمت پایین‌تر و پهن‌تر عضله را فشار داده و تا زمانی که عضله رها نشود، آن را نگه دارد. این جریان را ادامه داده تا موقعی که بتوانید بخش بزرگی از عضله را با دست بگیرید.

در این روش از درمان، بیمار به پشت دراز می کشد و شما در کنار شانه‌ی و رو به روی او قرار می گیرید. سپس نوک انگشتان خود را روی عضله و دقیقا در ناحیه ای نزدیک به استخوان بازو قرار دهید و بر روی بافت محکم فشار آورید. بعد از آن دست خود
را در عرض عضله و تا محل اتصال آن به جناغ بکشید.

 


برای افزودن دیدگاه باید شوید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا