اعمال یداوی

عضله بالابرنده و کشنده کامی

عضله بالابرنده و کشنده کامی

عضله بالابرنده و کشنده کامی
بررسی

دو عضله بالا برنده و پایین کشنده کامی، به لوله شیپور استاش متصل هستند. با این حال برای اطمینان بیشتر به تحقیقات دقیق تری نیاز است. نقش این عضلات، در باز کردن مجرای شیپور استاش است و همچنین ممکن است، دردهای ناشی از عفونت گوش به این عضله مربوط باشند.

محل چسبندگی
بالابرنده

  • از قسمت بالا: به غضروف مجرای شنوایی و بخشی از استخوان گیجگاهی
  • از قسمت پایین: به متقابلِ کامی

عضله پایین کشنده

نوشته های مشابه
  • از قسمت بالا: به غضروف مجرای شنوایی، صفحه بالی شکل میانی و زائده استخوان استیفوئید.

عمل

  • همان طور که از نامش پیداست، عضله بالابرنده کام را بالا می برد و پایین کشنده آن را پایین می آورد. هر دوی این عضلات باعث باز شدن مجرای شنوایی به واسطه فشار هوای بین گوش و حلق می گردد.

مناطقی که درد احساس می شود

  • به دلیل دسترسی به این عضلات از طریق کام دهان، هیچ اطلاعاتی درباره ترایگرپوینت یا ناحیه درد در این منطقه وجود ندارد. با این حال گمان می شود که این عضلات در عفونت های گوش نقش دارند.

درمان دستی

  • عضلات فک: کار در داخل دهان
  • بیمار به پشت می خوابد و دهانش را تا آنجا که می تواند و برایش قابل تحمل‌ است، باز می کند.

متقابلِ کامی ( بالابرنده و پایین کشنده کام )
برای این کار باید در ابتدا از دستکش استفاده کنید و سپس نوک انگشت اشاره خود را روی سقف دهان، درست در بخش میانی دندان‌های آسیا قرار داده و انگشت خود را آرام و نرم، بر بافت دهان فشار دهید و سپس به سمت بالا و حلق بکشید. در این حالت فشار را نگه‌داشته و سپس به آهستگی
و به دقت، به سمت مرکز کام بکشید.

قسمت های داخلی تر
جهت ماساژ باید از قسمت پشت آخرین دندان آسیابی بالایی و از بخش میانی شروع کرده و بافت را محکم بر روی استخوان فشار دهید. سپس انگشت خود را به سمت بخش های عمیق تری بکشید، حرکت انگشت در این حالت باید U شکل باشد. به گونه ای که تمام بخش های پشت دندان ها را از ناحیه
حلق تا فک در برگیرد. انگشت را ابتدا، رو به پایین و سپس به قسمت قدامی و خلفی، آنگاه تا آخرین دندان های آسیا این کار را تکرار کنید.

ناحیه بین حلق و فک
نوک انگشت را در عمقی‌ترین نقطه فک قرار داده و به صورت U شکل حرکت دهید. بافت را محکم بر روی استخوان فشار داده و انگشت را به طور جانبی بین دندان ها حرکت دهید.

قسمت خارجی پشت دندان ها
دقیقا از بخش خارجی پشت دندان های آسیا شروع کرده و بافت را به صورت محکم بر روی استخوان فشار دهید و دست را به قسمت عمقی تر بکشید. حرکت انگشت باید به شکل u باشد، تا از این طریق تمام قسمت های عمقی عضله درگیر شوند. این عمل را ابتدا رو پایین و سپس به سمت جلو و عقب
به سوی آخرین دندان آسیای پایین، تکرار کنید. حرکت فوق را تکرار کرده، تا از این طریق عضله جویدنی را از داخل، تحت درمان قرار دهید. همچنین می توانید با استفاده از نوک انگشت، جلوی عضله جویدنی را نیز درمان کنید.
توجه: برای جلوگیری از گاز گرفتن انگشت شما توسط بیمار، می توانید از انگشت دست دیگر به عنوان حامی استفاده کنید و فک بیمار را با کمک آن، باز نگه دارید. همچنین برای جلوگیرد از بسته شدن رفلکسی دهان در حین کار، از بیمار بخواهید زبان خود را به سمت حلق جمع کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا