بیماری

قارچ پا و کشاله ران

قارچ پا و کشاله ران

قارچ پا و کشاله ران

شرح بیماری: این بیماری، نوعی عفونت قارچی معمولی است که بین مردان شیوع بیشتری دارد و در نتیجه هوای گرم و عرق زیاد تشدید می‎شود. در بیشتر موارد قارچ، پوست بین انگشتان پا را دچار
خارش، ترک، زخم و پوست‎اندازی می‎کند، اما ممکن است ناخن و کف پا نیز درگیر شود. در بعضی قسمت‎ها نیز جوش‎های قرمز، خارش و پوسته دیده می‎شود. سرایت بیماری به دیگران از راه استفاده مشترک از یک حوله و کفش امکان‎پذیر می‎شود.
اگر عفونت به درمان مقاوم باشد یا قسمت‎های مبتلا، گرم یا قرمز و مترشح باشد باید به پزشک مراجعه کنید.
علائم بیماری:
خارش، ترک و پوست‎اندازی بین انگشتان، ناخن و کف پا

نوشته های مشابه

درمان های کلینیکی قارچ پا و کشاله ران :

روزی سه بار، داروهای ضد قارچ را به شکل کرم یا پودر روی پا و کشاله ران بمالید. تقریبا پس از گذشت یک هفته از شروع درمان، بهبودی حاصل می‎شود، ولی برای درمان کامل، مصرف دارو را باید تا چند هفته ادامه داد. برای سرعت بخشیدن به درمان، پس از شستن و خشک کردن پا، پودر ضد قارچ را داخل کفش و جوراب بپاشید.

درمان های خانگی قارچ پا و کشاله ران :

با رعایت اصول بهداشتی درمان عفونت آسان است.
کرم یا پودر ضد قارچ را به طور مرتب استفاده کنید.
روزی دو بار پاها و بین انگشتان خود را شسته و خشک کنید. حوله شخصی خود را مرتب بشویید.
کفش‎هایی مانند صندل که تهویه کافی دارند و از مواد مصنوعی ساخته‎شده‎اند را نپوشید. جوراب نخی بپوشید و از جوراب شلواری و جوراب تنگ استفاده ننمایید. در مکان‎های عمومی از چرخ‎فلک استفاده کنید.
برای رفع عفونت کشاله ران، ناحیه مبتلا را تمیز و خشک نگهدارید. شلوار، زیرشلواری و هر نوع لباس زیری را که استفاده می‎کنید از نوع نخی (پنبه) و گشاد انتخاب نمایید. هر روز لباس زیر خود را تعویض کنید.


بیماری های مرتبط

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا